Schade

Hebt u schade? Dat is altijd vervelend. Samen met u zorgen we voor een juiste, vlotte en deskundige afwikkeling van uw schademelding. Op deze pagina vindt u alle informatie die u nodig hebt om uw schade aan te melden.

Hebt u al een schade gemeld en wilt u weten wat de status van uw melding is? Bel ons dan: 085 105 2700. Of start een chat door op de knop rechts onderaan deze pagina te klikken.

Direct hulp nodig?

Hebt u direct hulp nodig? Bel ons dan op het telefoonnummer: 085 105 2700. Buiten onze openingstijden kunt u contact opnemen met de alarmcentrale van uw verzekeraar. U vindt dit alarmnummer op de website van uw verzekeraar of in uw polisvoorwaarden. Klik op de knop hieronder voor een overzicht van veelgebruikte alarmnummers.

Autoschade

Hebt u schade aan uw auto, of hebt u schade veroorzaakt met uw auto? Bel ons dan. Wij kijken samen met u welke mogelijkheden er zijn om de schade zo goed en soepel mogelijk af te wikkelen. Om uw schade in te dienen bij uw verzekeraar hebben wij een Europees Schadeformulier van u nodig. Vul deze zo volledig mogelijk in, zowel de voor- als de achterkant, en onderteken beide pagina's. Dien duidelijke foto's of scans van uw schadeformulier in per e-mail (info@heemzaethe.nl) of per chat. U kunt ons het formulier natuurlijk ook per post sturen. Het is dan wel verstandig zelf een kopie te houden.

Veel verzekeraars werken samen met een netwerk van herstellers. Als u Allrisk (Volledig Casco) bent verzekerd kunt u wanneer u schade aan uw auto hebt direct naar een aangesloten hersteller gaan. Gaat u naar een niet-aangesloten hersteller, dan betaalt u vaak een hoger eigen risico. Op uw groene kaart vindt u de herstellers waar uw verzekeraar mee samenwerkt. U kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen voor meer informatie.

Is uw auto beschadigd maar weet u niet wie de schade heeft veroorzaakt? Doe binnen twee weken na ontdekking van de schade aangifte bij de politie. Dit doet u eenvoudig online. Soms kunt u de schade verhalen op het Waarborgfonds Motorrijtuigen. Als u niet op tijd aangifte hebt gedaan wordt uw claim niet in behandeling genomen.

Wilt u meer informatie of heeft u aanvullende vragen? Neem dan contact met ons op.

Ik heb andere schade

Schade meldt u altijd via een schadeformulier. U dient het formulier bij ons in. Wij zorgen dan dat uw schademelding in behandeling wordt genomen door uw verzekeraar. Wij staan in contact met uw verzekeraar en houden het verloop van uw schademelding in de gaten. Voor al uw vragen, opmerkingen en aanvullende informatie kunt u bij ons terecht. Wij zijn altijd uw eerste aanspreekpunt en leiden alles in goede banen.

 

U meldt uw schade snel en eenvoudig via onze website. U vindt onderaan een online schadeformulier dat u direct in kunt vullen. Let op: gaat het om verkeersschade, dan kunt u dit formulier niet gebruiken. Kijk onder het kopje 'Autoschade' voor meer informatie.

 

Hebt u relevante documenten zoals aankoopnota’s, offertes of getuigenverklaringen? Upload deze dan ook meteen zodat uw schade sneller in behandeling kan worden genomen.

Als u liever een schadeformulier op papier invult kunt u hier een leeg schadeformulier downloaden en printen. Hebt u geen toegang tot een printer? Laat het ons weten, dan sturen we u een schadeformulier per post toe. Wanneer u uw schadeformulier zo volledig mogelijk hebt ingevuld stuurt u duidelijke foto’s of scans van uw formulier naar info@heemzaethe.nl. Of stuur een kopie per post naar:

 

Heemzaethe

Postbus 70210

9704 AE GRONINGEN

© 2020 Heemzaethe

Kvk 59447621

AFM 12042400

Kifid 300.015776

Volg ons op